A S.W.I.N.E. vals Idejû Taktikai Stratgia, azaz a terep s egysgeink adta lehetõsget kihasznlva kelll teljesteni a kldetseket. Egysgeink a harcok folyamn fejlõdnek, s tovbblpnek a kvetkezõ plykra. Kldetsek elõtt, s alatt, lehetõsgnk nylik jabb egysgek megvtelre, eladsra s ezek fejlesztsre (felszerelsi trgyak vsrlsval). A vsrls n. stratgiai pontokbl (Sp.-kbõl) trtnik, amit tbbnyire az ellensges objektumok megsemmistsvel (egysgek, pletek, stb.), teht a kldetsek teljestsvel szerezhetnk meg. A jtk stratgiai rtkt tovbb nveli mg a vontathat „energiahordoz” egysgek (mûhelykocsi, tltnyes-utnfut, tartlyos-utnfut) tovbb, a kzvetett lgierõ alkalmazsa (bombzs). A terep adottsgainak kihasznlsval, a helyes egysgek megvlasztsval s specialitsuk kihasznlsval egy kisebb csapat is kpes felvenni a harcot akr egy nagyobb sereg ellen. Egy plyn akr tbb kldets is szerepelhet, minden plyt ajnlott felderteni, kiismerni, majd a feladatok fggvnyben, gy felszmolni az elnk kerlõ ellensges egysgeket, hogy a lehetõ legkisebb vesztesgnk legyen.
A jtk feeling-jt nagyban nvelik a ponos, laza, egysgenknt ms-ms hangon felmondott beszlsok mindkt oldalrl s a hozzjuk tartoz ingame animcik, melyek termszetesen karakterenknt eltrõek. Az egysgek cikizik egymst jtk kzben, s a vltozatos szvegek miatt nem vlik unalmass az akci. 3 dimenzis fog-of-war hasznlata, mely ltal kihasznlhatak a terepviszonyok (hegyek, vlgyek), terepobjektumok ltal biztostott takarsi lehetõsgek, amelyek a taktikzsi lehetõsgeinket nvelik. A grafika minõsge a nagy felbonts textrknak s a magas poligonszm egysgeknek, plyknak ksznhetõen nagy elõrelpst mutat a hagyomnyos, csak alacsony teljestmnyû hardware-re kszlt jtkokhoz |